Udvikle indkøbscenteret med besøgsdata
Fleksible løsninger til indkøbscentre. Ingen binding. +30 års erfaring. Det er nemt med IMAS.
Besøgstal og data i indkøbscenteret
Vi har i mange år arbejdet sammen med flere af verdens førende indkøbscentre. Det har givet os værdifuld viden, når det kommer til optimering baseret på salgs- og besøgsdata.
Uanset om du vil begynde at bruge besøgsdata i dag eller har gjort det i mange år, har vi fleksible løsninger og services, der passer til dine behov.
Nøgledata for indkøbscentre
Det første skridt i at kontrollere og forbedre salget i et shoppingcenter er at vide, hvor mange besøgende der kommer gennem dørene. Dette gøres ved blot at installere sensorer på nøje udvalgte steder. I vores analyseværktøj Xperio kan du så se statistik og producere alt fra simple til avancerede rapporter.
Besøgstrafik er nøglen til at forstå og analysere besøgendes og kunders adfærd. Her kan du læse om forskellige teknikker, der anvendes til indsamling af sådanne data.
Læs mere om fleksibel besøgsoptælling fra IMAS og hvordan vi arbejder.
Vil du tale mere med os? Book en demo, eller stil et spørgsmål
Analysetjenester for et indkøbscener
Vi tilbyder en bred vifte af indkøbscenterdata, her er noen eksempler du kan samle og analysere i IMAS analyseplattform Xperio.
Altid inkluderet
Kontrol og vedligeholdelse
Analysér indkommende/udgående besøgende. Du skal bruge denne tjeneste for at få adgang til Xperio.
KPI
Kør produktivitetsanalyser på besøg, salg, kunder og mere.
Sporing
Se, hvordan besøgende bevæger sig, og hvor længe de bliver.
Demografi
Skelne mellem børn og voksne, der kommer ind, mænd og kvinder.
Altid inkluderet
Brugersupport
Kontrol og vedligeholdelse. Vores personlige support er altid inkluderet i Xperio.
Yderligere data for indkøbscentre
Besøgende bevæger sig som bekendt på forskellige måder, men mønstre kan hurtigt identificeres. At have adgang til statistisk indsamlet information om bevægelsesmønstre og besøgte steder er afgørende for at kunne tilbyde de besøgende en bedre oplevelse i et indkøbscenter.
Her er nogle eksempler på spørgsmål, som besøgstællerdata kan hjælpe dig med at besvare
-
Hvor mange mennesker passerer forbi hver butik?
-
Hvor mange besøgende konverteres til kunder?
-
Hvordan påvirker nye butikker og kampagner antallet af besøgende i indkøbscentret?
-
Hvordan bevæger besøgende sig rundt i indkøbscentret, og hvor længe bliver de i forskellige zoner?
-
Hvor stor en andel er mænd, kvinder, voksne og børn?
Omregningskurs i indkøbscenteret
Konverteringsrate er en af de vigtigste KPI'er i Retail og med dette nøgletal ved du, hvor stor en procentdel af shoppingcentrets besøgende, der rent faktisk køber noget. At arbejde med konverteringsraten har vist sig at være en meget effektiv metode til produktivitetsforøgelser. Vi har gennem årene set markante indtægtsstigninger for butikker og butikscentre, der arbejder fokuseret med dette.
Konverteringsraten fortæller os, hvor stor en procentdel af de besøgende, der har foretaget et køb, og hjælper os med at skelne mellem antallet af besøgende og antallet af betalende kunder.
Her kan du lære om den vigtigste terminologi og hvordan du beregner KPI'erne, når du arbejder med detail- og besøgsanalyse.
Sammenlign butikken med indekset
I Xperio kan du sammenligne indkøbscentret med indekset for andre indkøbscentre/butikker, eller med landeindeks og udvalgte indkøbsområder (forudsætter min. 3 spillere i samme branche).
Eksempel på rapporter
-
Produktivitetsanalyser
-
Sammenligning
-
Input analyse
-
Opholdsvarighed
-
Flest besøg
-
Demografi
-
Capture rate
-
Kø
-
Realtid
-
Fremmøderapport
-
Varme kort
-
Benchmark
-
Personale- og salgsprognose (planlægning)
-
Afvigelsesrapport
-
Personalets produktivitet
Alt via XPERIO
Via vores webapplikation Xperio er det let for brugeren at hente rapporter, der viser netop dette - pr. time, dag, uge, måned og år. Det er også let at se, hvilke tidspunkter og ugedage de fleste besøgende kommer til indkøbscentret. Informationer om antallet af besøg og besøgsflowet er dels vigtige i forbindelse med etablering af nye butikker og dels for at kunne udvikle sig til de eksisterende butikker.
Følg antallet af besøgende i realtid
Med vores service kan brugeren se direkte via webportalen, hvor mange besøgende der er her og nu i indkøbscentret.
For eksempel kan du indstille en grænse og modtage meddelelser, når den opsatte grænse er nået og derfra udføre de nødvedige handlinger. Informationen kan vises på skærme, eller du kan bruge stoplys ved indgangene.
Et pulserende indkøbscenter
Samarbejde er en god vej frem, når man skal skabe et succesfuldt og levende indkøbscenter. Du kan for eksempel tilbyde butikkerne rapporter og forbedringsaktiviteter for at øge salget i en butik.
Ved hjælp af data fra besøgstællere bliver det nemmere at træffe beslutninger, der gør, at et shoppingcenter kan fortsætte med at leve.