For at forbedre din virksomhed skal du forstå, hvordan kunder og besøgende interagerer med det fysiske rum. Besøgsdata, såsom antallet af besøgende, der kommer ind i en butik, giver værdifuld indsigt i kundernes adfærd. Men traditionelle metoder til at indsamle denne information, såkaldte sensorbaserede løsninger, kan være for dyre, hvis man vil dække store områder og let forstå, hvordan besøgende bevæger sig. Ved hjælp af WiFi-teknologi kan besøgsdata indsamles på en mere omkostningseffektiv måde, og tendenser kan hurtigt identificeres.
Den nye WiFi-teknologi gør det muligt for butikker og virksomheder at indsamle besøgendes data ved at opsamle anonyme Wi-Fi-signaler fra mobiltelefoner. Ved at gøre det kan den, der analyserer oplysningerne, hurtigt identificere mønstre i besøgendes og kunders adfærd, for eksempel antal besøgende, konverteringsrate, ruter og hvor længe de opholder sig forskellige steder. Derudover kan omkostningerne ved denne teknologi være op til 50 % lavere sammenlignet med en traditionel sensorbaseret løsning, hvilket gør den til en mere tilgængelig mulighed for både små og store virksomheder.
Brug dit eksisterende WiFi-netværk
En af de største fordele ved WiFi-teknologi er, at du kan bruge dit eksisterende WiFi-netværk til at indsamle de nødvendige besøgsdata. Hvis du har et eksisterende WiFi-netværk installeret fra Aruba, Huawei, Cisco eller Ruckus, er chancerne for, at du kan bruge dit netværk til at indsamle data uden at skulle foretage nogen installationer. Det betyder, at du straks kan begynde at indsamle værdifuld information, uden nogen omfattende investering.
For virksomheder, der ikke har et eksisterende WiFi-netværk, kan der tilføjes WiFi enheder til at dække området, men væsentligt færre i forhold til at bruge traditionelle sensorer alene. Teknologien er baseret på over 10 års akademisk forskning og overholder GDPR-krav.
Identificer hurtigt tendenser
Ved at bruge denne nye WiFi-teknologi til at indsamle besøgendes data, kan virksomheder hurtigt identificere trends og få en bedre forståelse af, hvordan besøgende og kunder bevæger sig, og hvordan de handler. Oplysningerne kan hjælpe virksomheder med at optimere deres butikslayout, produktplacering og marketingindsats og derved forbedre kundetilfredsheden og øge salget uden at investere “for store beløb” i ny teknologi.
WiFi-besøgsdata er en "game-changer" for virksomheder
Sammenfattende kan vi konstatere, at den nye WiFi-teknologi kan reducere omkostningerne ved indsamling af besøgs- og salgsdata drastisk. Ved at opfange anonyme WiFi-signaler fra mobiltelefoner kan du hurtigt og omkostningseffektivt identificere mønstre og tendenser i besøgendes og kunders adfærd. Informationen kan f.eks bruges til at optimere butiksindretning, produktplacering og markedsføringsindsats, hvilket skaber forudsætninger for optimering og effektiviseringer. Da teknologien er baseret på over 10 års akademisk forskning og understøtter GDPR-krav, er det en pålidelig og brugbar løsning for både store og små virksomheder.
Kontakt os, hvis det lyder interessant. Vi ser frem til at hjælpe dig med at indsamle besøgsdata mere effektivt.
Her kan du læse mere om Wifi-teknologi.
Comments