top of page
Forfatters billedeHjalmar Brage

SPORTMASTER indsamler besøgsdata med IMAS

I løbet af 2022 har IMAS Group Denmark udvidet driften markant, og der er kommet flere nye kunder til i både detailhandelen og den offentlige sektor. En af de seneste detailkæder, der slutter sig til IMAS, er den danske sportskæde SPORTMASTER med omkring 75 butikker rundt om i landet. Lige før årsskiftet blev den første af to udrulninger gennemført.

- SPORTMASTER kan nu se, hvor mange besøgende de har, det er grundlaget ved indsamling af besøgsdata. De kan også for eksempel se butikkens konverteringsrate, med andre ord hvor mange af de besøgende, der foretager et køb og konverterer til kunder, siger David Kern Sloth, salgsdirektør i IMAS Group Denmark.


Vellykket udrulning

Efter at have testet forskellige udbydere af besøgstal besluttede SPORTMASTER, at IMAS-løsninger var det bedste valg til deres forretningsbehov.


Den første af to udrulninger blev gennemført i slutningen af 2022, og i dag er cirka halvdelen af butikkerne udstyret med de nyeste besøgstællere.


- Forløbet har været fantastisk helt fra start, hvor vi har følt vi er blevet håndbåret hele vejen, David og Torben fra IMAS har været der hele tiden, og udrulningen er blevet leveret til tiden.


Processen har været fantastisk lige fra starten. Vi har fået den værdi, vi ledte efter, og jeg giver mine bedste anbefalinger, siger Martin Rasmussen, hos SPORTMASTER.

Besøgsdata uden bindingstid

SPORTMASTER har valgt IMAS Groups fleksible fremmødeoptællingssystem, som kommer uden bindingsperiode og skjulte opstartsgebyrer. I IMAS analyseværktøjet Xperio kan der køres en lang række produktivitetsanalyser. En af dem er butikskonverteringsraten, og den kan bruges som en KPI til at forbedre butiksdriften ved at optimere ressourcer og øge salget.


Den anden udrulning af de resterende SPORTMASTER-butikker vil finde sted i første halvdel af 2023.


Om SPORTMASTER

SPORTMASTER er forbrugerens foretrukne sportskæde. De har 75 butikker i Danmark og en netbutik. SPORTMASTER er en del af Frasers Group, som driver over 800 butikker i Storbritannien og omkring 500 butikker i hele Europa.


Om IMAS Group

IMAS hjælper og støtter storcentre, detailbutikker, ”smart cities”, lufthavne og offentlige institutioner (plus mange flere), indsamler og forstår værdifuld information om besøgende og kunder. Oplysningerne indsamles fra persontællere, besøgstrafik, ERP'er eller andre informationskilder. Læs mere om os.

Comments


bottom of page